برگزیدگان مسابقه داستان نویسی افسانه ها

برگزیدگان مسابقه داستان نویسی افسانه ها

آیین اختتامیه سومین دوره مسابقه داستان نویسی افسانه‌ها برگزار شد و از برگزیدگان این جایزه تقدیر به عمل آمد و  هیولایی در آب ۲ نوشته سحر موتورچی و  پشت مکینه زینب زمان به ترتیب نفرات برگزیده داستان بلند و کوتاه شدند.
به گزارش ایسکانیوز، آیین اختتامیه سومین دوره مسابقه داستان نویسی افسانه‌ها عصر روز دوشنبه ۱۲ مرداد با حضور نویسندگان و مترجمانی مانند هوشنگ مرادی کرمانی، محبوبه نجف خانی، آرمان آرین، امیرعلی نبویان، فرشته احمدی، محمد قصاع، مهرداد توییسرکانی، فرهاد حسن زاده، فرزاد فربد، رضا نیکنام، پیمان اسماعیلیان و آیدا کشوری در محل فرهنگسرای شفق در تهران برگزار شد.

IMG_3176

 

در ابتدای این برنامه امیرمهدی عاطفی‌نیا دبیر سومین دوره این مسابقه داستان‌نویسی، گزارشی از روند برگزاری مسابقه ارائه کرد که به گفته وی ۱۶۰ اثر به دبیرخانه رسیده که ۵ اثر به دلیل تکراری بودن با دوره گذشته حذف شده و در نهایت پس از داوری مقدماتی ۳۵ اثر به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

IMG_3054

وی افزود: نشست پایانی داوران که متشکل از فرشته احمدی، محمد قصاع، آرمان آرین، احسان رضایی بوده است، ۲۸ تیر ۱۳۹۴ در تهران برگزار شده و برندگان مشخص شده است.
در ادامه این مراسم، نیما کهندانی سردبیر گروه فرهنگی ادبی مسابقه داستان‌نویسی افسانه‌ها درباره فانتزی در ایران و ظرفیت‌های ادبیات فانتزی سخنرانی کرد و سپس از «مترجم محبوب سال» در حوزه ادبیات فانتزی، علمی تخیلی و وحشت تقدیر به عمل آمد. جایزه توسط محبوبه نجف‌خانی به نماینده رضا علیزاده، مترجم «ارباب حلقه ها» که در مراسم حضور نداشت، اهدا شد. نامزدهای نهایی این جایزه، حسین شهرابی، آیدا کشوری و رضا علیزاده بودند.

IMG_2952 - Copyدر ادامه هوشنگ مرادی کرمانی در مورد ترس و ترس‌های کودکی و نقش آن در ادبیات وحشت سخن گفت و سپس تندیس ناشر افسانه‌ای سال اهدا شد. این جایزه بر اساس سه مرحله سنجش محبوبیت، سنجش کیفیت و سنجش کمیت آثار از بین سه نامزد نهایی جایزه (انتشارات آذرباد، انتشارات کتابسرای تندیس و انتشارات ویدا) به انتشارات ویدا اهدا شد. جایزه را فرزاد فربد، مدیر انتشارات پریان، نشری که بیشترین امتیاز را در بخش سنجش کیفیت به دست آورده بود، اهدا کرد.
در ادامه این مراسم، برنده تندیس کتاب محبوب سال (علمی تخیلی) اعلام و تندیس کتاب محبوب سال به مترجم کتاب اهدا شد. از بین سه کتاب اقیانوس انتهای جاده (نیل گیمن، ترجمه فرزاد فربد، نشر پریان)، گروهان سیاه (گلن کوک، ترجمه آیدا کشوری، کتابسرای تندیس) و دونده هزارتو (جیمز دشنر، آیدا کشوری، نشر بهداد)، کتاب دونده هزارتو انتخاب و جایزه آن توسط آرمان آرین، نویسنده ایرانی اهدا شد.

IMG_3073

پس از آن محمد قصاع، سرپرست هیئت داوران سومین دوره مسابقه از ادبیات علمی تخیلی سخن گفت و در ادامه فرشته احمدی بیانیه پایانی هیئت داوران را قرائت کرد. پس از آن اسامی برندگان سومین دوره مسابقه داستان نویسی افسانه‌ها به شرح زیر اعلام و جوایز به آنها اهدا شد:
آثار بلند
نفر اول: هیولایی در آب ۲: سحر موتورچی (تندیس ویژه مسابقه، جایزه نقدی، سه جلد کتاب، تقویم سینمای فانتزی انتشارات پریان)
نفر دوم: اسطوره‌های آریایی: کوروش گرجی
نفر سوم: دو اثر هیراد و سیاهچاله‌های زمان (سمیرا حیدری) و گیو (جلد ۱): بانوی سپید (محمد فائزی فرد)

 

آثار کوتاه
نفر اول: پشت مکینه: زینب زمان (تندیس ویژه مسابقه، جایزه نقدی، سه جلد کتاب، تقویم سینمای فانتزی انتشارات پریان)
نفر دوم: مردی که همه شد، عباس ایروانی
نفر سوم: مشترکاً دو اثر: دخترک کراک فروش احمدرضا خان‌احمد، غروب رفیع افتخار

 

بخش جنبی کم سن و سال
اثر برگزیده: انتقامی از جنس نفرت؛ زهرا شیخ

 

بر اساس این گزارش، کتاب آثار برتر دو دوره اول مسابقه به نام افسون نامه از سوی انتشارات آذرباد از هفته آینده راهی بازار کتاب می‌شود.

درباره‌ی shadows

جوابی بنویسید