سومین دوره – داور شماره ۴ – آرمان آرین
آرمان آرین

سومین دوره – داور شماره ۴ – آرمان آرین

با سلام

در خدمت شما هستیم با ادامه معرفی داوران بخش نهایی سومین دوره مسابقه داستان نویسی افسانه ها. داور شماره ۴ ما حتماً معرف حضور خیلی از شما عزیزان هست و حتماً خاطراتی از خواندن کتاب های ایشان دارید.

جناب آقای آرمان آرین نویسنده، پژوهشگر و رمان نویس ایرانی و متولد آبان ۱۳۶۰ در تهران است.

او که با آفرینش اثر سه‌گانهٔ «پارسیان و من» به دنیای ادبیات شناسانده شد، جوان ترین برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است. همچنین علاوه بر جوایز ملی بسیار، با دریافت لوح تقدیر از سی و یکمین کنگره بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) دانمارک در سال ۲۰۰۸، درلیست افتخار این کنگره قرار گرفت. کتاب های ایشان در بسیاری از جشنواره نامزد و برنده جوایز مختلف بوده است.

پارسیان و من نخستین رمان سه‌گانه فانتزی ایرانی است که بر اساس اسطوره‌ها، حماسه‌ها و تاریخ ایران نگاشته شده است، و نه تنها ستایش منتقدین و متخصصین حوزه ادبیات را برانگیخته بلکه مخاطبان بسیاری را نیز با خود همراه کرده است. بطوریکه به گزارش روزنامه شرق، عنوان پرفروش ترین رمان نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به دست آورد.

هر چند که آرین بیشتر با عنوان نویسنده داستان‌های فانتزی حوزه کودک و نوجوان شناخته می‌شود، اما نه تنها مخاطبان آثار او محدود به این حوزه سنی نبوده و آثارش عموماً مخاطبانی از گروه‌های سنی مختلف را با خود همراه می‌کنند، بلکه آثارش ژانر و سبک پیچیده و متنوعی را نیز دربرمی گیرند. آرمان آرین در نوشته‌هایش موفق شده است تا با در هم آمیختن مطالعات حوزه سینما و همچنین دانش گسترده در اسطوره‌ها، تاریخ، و ادیان ایرانی، آثاری بغایت تصویری، دراماتیک و خیال انگیز خلق کند.

 

معرفی آثار

  • مجموعه پارسیان و من، نشر موج
  • مجموعه اشوزدنگه، نشر موج
  • مجموعه آینده کهن، نشر زعفران
  • سپیتمان، نشر ایران بان
  • کابوس باغ سیاه، نشر ایران بان
  • رویای باغ سپید، نشر ایران بان
  • تاریک روشنا، نشر قطره

 

برگرفته از ویکی پدیا و سایت کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

درباره‌ی امیرمهدی عاطفی نیا

جوابی بنویسید